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논문 상세정보
[학술논문] 인터넷 쇼핑몰 이용자의 가상점포 평가기준에 따른 관계몰입이 미래행동의도에 미치는 영향
The Effect of Relationship Commitment on the Customer`s Future Behavioral Intention Related to the Criteria of Evaluating Cyber Stores in Internet Shopping Malls
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메타작성자초록
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본 자료는 최종결과물(학술논문)의 원자료로 사용되었다.
연구자는 인터넷 쇼핑몰에 대한 고객의 만족과 신뢰를 의미하는 관계의 질을 측정하기 위해 이 자료에서 사용된 측정 도구(설문지)를 수정 및 보완하여 문항을 개발하였다.
본 자료는 최종결과물(학술논문)의 원자료로 사용되었다.
연구자는 인터넷 쇼핑몰에 대한 고객의 만족과 신뢰를 의미하는 관계의 질을 측정하기 위해 이 자료에서 사용된 측정 도구(설문지)를 수정 및 보완하여 문항을 개발하였다.
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부초록(다른언어)
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The purpose of this study was to examine the effect of relationship commitment on the female customer's future behavioral intention in relation to the criteria of evaluating cyber stores in internet shopping malls. This study used questionnaire a ...
The purpose of this study was to examine the effect of relationship commitment on the female customer's future behavioral intention in relation to the criteria of evaluating cyber stores in internet shopping malls. This study used questionnaire and judgment sampling to survey consumers who have bought products in internet shopping malls. The respondents were 329 women from their twenties to fifties. The data were analyzed by factor analysis, cluster analysis, ANOVA, regression and Duncan test. The results were as follows:
1. The evaluative criteria of cyber stores were product characteristics of the store, convenience and trust, and promotion and information provision.
2. There were significant differences in relationship commitment among groups according to differences of cyber store evaluation criteria.
3. The dimensions of relationship commitment were affective commitment, calculus commitment and normative commitment.
4. Relationship commitment was found to have a significant effect on the customer's future behavioral intention. Especially, affective commitment was shown to have a significant effect on the future behavioral intention.
(출처: RISS, http://www.riss.kr/link?id=A75462447)
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목차
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Abstract - 153
I. 서론 - 154
II. 이론적 배경 - 154
1. 인터넷 쇼핑몰 이용자의 가상점포 평가기준 - 154
2. 관계몰입 - 155
3. 소비자의 미래행동의도 - 156
III. 연구방법 및 절차 - 156
1. 연구문제 - 156
2. 연구대상 및 자료수집 ...
Abstract - 153
I. 서론 - 154
II. 이론적 배경 - 154
1. 인터넷 쇼핑몰 이용자의 가상점포 평가기준 - 154
2. 관계몰입 - 155
3. 소비자의 미래행동의도 - 156
III. 연구방법 및 절차 - 156
1. 연구문제 - 156
2. 연구대상 및 자료수집 - 156
3. 측정도구 - 156
4. 자료분석 - 156
IV. 결과 및 논의 - 157
1. 인터넷 쇼핑몰 이용자의 가상점포 평가기준 - 157
2. 관계몰입의 차원 - 158
3. 가상점포 평가기준에 따른 인터넷 쇼핑몰 이용자의 관계몰입의 차이 - 159
4. 소비자의 미래행동의도 차원 - 159
5. 가상점포 평가기준에 따른 인터넷 쇼핑몰 이용자의 미래행동의도의 차이 - 160
6. 관계몰입이 소비자의 미래행동의도에 미치는 영향 - 160
V. 결론 및 제언 - 161
참고문헌 - 163
(출처: RISS, http://www.riss.kr/link?id=A75462447)
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